Przed startem BLF

Na piątkowym zebraniu przedstawicieli zespołów zgłoszonych do udziału w 11. edycji Bielskiej Ligi Futsalu poczyniono kilka istotnych ustaleń.

7-09-2009 10:37

Na podstawie zgłoszeń złożonych u organizatora rozgrywek – BTS Rekord – dokonano podziału drużyn zgłoszonych do startu w rozgrywkach I, II i III ligi. Celowo należy podkreślić słowa „dokonano podziału”, bowiem nie wszystkie z zespołów uczestniczących w zmaganiach sezonu 2008/2009 zgłosiły akces do startu w jedenastej edycji. Z nowości warto podkreślić, że do rozgrywek III ligi zgłosiło się aż dwanaście ekip-debiutantów. Kolejnym novum jest wprowadzenie „Pucharu Fair Play”, któremu patronować będzie firma Sport-Maks – dystrybutor sprzętu sportowego Regio. W największym skrócie, triumfatorami tej części rozgrywek zostaną drużyny, które w rozgrywkach poszczególnych lig będą najrzadziej karane żółtymi i czerwonymi kartkami. Określona została także wysokość sumy tzw. wpisowego. Pierwsza część kwoty powinna wpłynąć na konto organizatora (nr 41 1140 1049 0000 2282 2800 1001) do piątku 11 września br., do godz. 16:00, z zaznaczeniem nazwy zespołu dokonującego wpłaty. Drużyny, które nie uiszczą pierwszej raty w podanym terminie nie zostaną dopuszczone do udziału w rozgrywkach BLF! Natomiast termin wpłacenia drugiej raty „wpisowego” upływa na tydzień przed inauguracją rundy rewanżowej.                                                              Ważna informacja dotyczy również terminu inauguracji rozgrywek, który przedstawia się następująco: I liga – poniedziałek 14.09.2009 r., II liga – środa 16.09.2009 r., III liga – piątek 18.09.2009 r. Z kwestii natury regulaminowej podkreślenia godny jest fakt, że niezmienny pozostaje system awansów i spadków, z jednym wszak zastrzeżeniem. W przypadku zgłoszenia do rozgrywek III ligi czternastu drużyn, jej szeregi opuszczą cztery ostatnie w zespoły w tabeli na zakończenie sezonu, jednakże z zachowaniem prawa do udziału w eliminacjach do kolejnej edycji BLF.

 

I liga:

Lemar, Engas, Rapid, Centrum, Contra Kamienica, Rekord Młodzież, Sturm Cygański Las, Normal, Śródmieście, Taxor, TKKF Żywiec, THC United

 

 II liga:

Brok-Team, Bielsko 98, Moda-Pol, Juniorzy, Pascal, FC Docent, Trenerzy, ANDP Południe, Number One, Malbec, Voltage, ADPP

 

 III liga:

Enersys, FC Hrumki, WSEH-AZS, Arka Kamienica, Electropoli, ZPPNH, Nazwa Zastępcza, Power Team, Law Perfect, ISS Wawrzaszek, KS Tkaczów, FC Dziady, FC Pio, FC Max.

Szczegółowy terminarz BLF zostanie opracowany i podany do publicznej wiadomości po 11 września br.

 

R E G U L A M I N

B I E L S K I E J   L I G I   F U T S A L U

Zatwierdzony w dniu 01.09. 2006r.

 

Wszelkie inne wątpliwości nie uregulowane regulaminem rozstrzyga w ramach kompetencji Zarząd BLF lub organizator rozgrywek BLF.

 

 

 

 

 

I. Cel i forma prowadzenia działalności.

 

1. Bielska Środowiskowa Liga Futsalu (zwana dalej BLF) jest to organizacja nie posiadająca osobowości prawnej zrzeszająca drużyny uczestniczące w rozgrywkach bielskiej ligi halowej piłki pięcioosobowej (futsal).

2. Celem organizacji jest pomoc w sprawnym prowadzeniu rozgrywek I , II i III Bielskiej Ligi Futsalu. Poprzez wybranych przedstawicieli podejmowanie decyzji dyscyplinarnych i organizacyjnych oraz rozstrzyganie sporów wynikłych w trakcie prowadzenia rozgrywek.

3. Organizację rozgrywek oraz obsługę prawną i finansowo – księgową zapewnia BLF Sportowa Spółka Akcyjna REKORD. Organizator zapewnia sobie prawo ustalania terminów rozgrywek, zatrudnienia obsady sędziowskiej, a także prawo wykluczenia z rozgrywek drużyn nie przestrzegających regulaminu korzystania z obiektu sportowego.

 

II. Struktura organizacyjna, władze i ordynacja wyborcza.

 

III. Regulamin rozgrywek Bielskiej Ligi Futsalu.

 

IV. Finansowanie BLF

 

V. Nagrody

Zdobywcy pierwszych trzech miejsc w każdej z lig otrzymują puchary. Wyróżnienia otrzymują w każdej z lig najlepsi strzelcy i najskuteczniejsi bramkarze. Przyznanie innych wyróżnień leży w gestii organizatora BLF.

 

 

 

1 . Koszty organizacji rozgrywek BLF określa organizator i przedstawia uczestnikom rozgrywek przed ich rozpoczęciem

2. Składki za uczestnictwo w rozgrywkach wpłacają drużyny w terminie określonym przez organizatora. Nie opłacenie składek w określonym terminie powoduje skreślenie drużyny i wstawienie na jej miejsce drużyny rezerwowej.

3. Uzyskane w trakcie sezonu dodatkowe środki finansowe są rozdysponowane przez organizatora.

.

1. Mecze BLF rozgrywane są zgodnie z przepisami rozgrywek Polskiej Pięcioosobowej Ligi Halowej Futsal 2000, a także aktualnie obowiązującymi przepisami PZPN.

2. Czas gry wynosi 2x20 minut z czego ostatnie 2 minuty meczu są czasem zatrzymywanym. Obowiązuje przepis o faulach akumulowanych.

3. W rozgrywkach I BLF uczestniczy 12 drużyn rozgrywającej mecze systemem każdy z każdym w pierwszej rundzie i rundzie rewanżowej.

4. Zwycięzcy rundy jesiennej I BLF reprezentują środowisko bielskie w rozgrywkach Pucharu Polski. Ostatnie dwie drużyny spadają do II BLF. Drużyna zajmująca 10 miejsce zobowiązana jest rozegrać spotkanie barażowe z 3 drużyną II BLF o udział w rozgrywkach I ligi BLF.

5. W II BLF uczestniczy maksymalnie 12 drużyn rozgrywających spotkania na identycznych zasadach jak I BLF.

6. Dwie pierwsze drużyny awansują do I BLF, a dwie ostatnie spadają do III BLF. Drużyna zajmująca 10 miejsce zobowiązana jest rozegrać spotkanie barażowe z 3 drużyną III BLF o udział w rozgrywkach II ligi BLF.

7. W III BLF uczestniczy 12 drużyn rozgrywających spotkania na identycznej zasadzie jak I BLF.

8. Dwie pierwsze drużyny z III BLF awansują do II BLF, dwie ostatnie rozgrywają spotkania barażowe z kandydatami do udziału w rozgrywkach III BLF.

9. Jedynym kryterium dopuszczenia zawodnika do udziału w rozgrywkach jest jego wcześniejsze umieszczenie na liście zgłoszeniowej drużyny ( status zawodnika klubowego czy amatora, także wiek nie są przeszkodą w uczestnictwie w rozgrywkach). Zawodnicy uczestniczą w rozgrywkach na własną odpowiedzialność co potwierdzają własnoręcznym podpisem na liście zgłoszeniowej. Zawodnicy i drużyny ubezpieczają się we własnym zakresie.

10. Drużyna może zgłosić w sezonie maksymalnie 28 zawodników. Zawodnik, który nie rozegra spotkania może zostać przeniesiony do innej drużyny. Pozostali zawodnicy mogą przenosić się z drużyny do innej drużyny tylko po ukończeniu rundy rozgrywek lub sezonu.

11. Drużyna ukarana w jednej rundzie rozgrywek 2 walkowerami zostanie odsunięta od rozgrywek w całym sezonie. Odsunięcie równoznaczne jest z zajęciem ostatniego miejsca w tabeli.

12. Drużyny odsunięte jak również rezygnujące z udziału w rozgrywkach nie otrzymują zwrotu wpłaconej składki na dany sezon

 

 

 

1. Najwyższym organem BLF jest zgromadzenie przedstawicieli drużyn uczestniczących w rozgrywkach. Przedstawicielem może być kapitan drużyny lub inna osoba , którą drużyna wyznaczy do reprezentowania jej interesów na zgromadzeniu.

2. Zgromadzenie zbiera się przynajmniej raz w roku , przed rozpoczęciem sezonu rozgrywek.

3. Uczestnicy zgromadzenie w trakcie dyskusji mogą zgłaszać wnioski. Przegłosowane wnioski realizuje Zarząd BLF i rozlicza się z ich wykonania o ile ich treść nie narusza praw i obowiązków organizatora rozgrywek.

4. Zgromadzenie wybiera Zarząd BLH, którego kadencja trwa 1 rok. W skład zarządu wchodzi 2 przedstawicieli I BLF, 1 przedstawiciel II BLF, 1 przedstawiciel III BLF oraz 1 przedstawiciel BTS REKORD wyznaczony przez klub. Przynależność poszczególnych drużyn do określonej ligi wynika z usytuowania drużyn w tabelach w dniu przeprowadzenia wyborów. Wybory zarządu odbywają się w głosowaniu jawnym z pośród kandydatów zgłoszonych przez zgromadzenie. W głosowaniu mogą uczestniczyć jedynie przedstawiciele drużyn (po jednym z każdej drużyny). Można oddać głos na dowolną liczbę kandydatów. O wejściu do zarządu decyduje ilość otrzymanych głosów. W przypadku równej ilości głosów następuje dodatkowe głosowanie na tych kandydatów, którzy zdobyli w pierwszej rundzie jednakową ilość głosów.

5. Zarząd BLF zbiera się tuż po zakończeniu zgromadzenia przedstawicieli i w wyborach tajnych wyłania z pomiędzy siebie Prezesa. Następne zebrania zarządu zwoływane są przez Prezesa w zależności od potrzeb.

6. Zarząd BLF posiada następujące uprawnienia:

 

Decyzje zarządu podejmowane są zwykłą większością głosów przy czym

głos Prezesa w przypadku remisu liczy się podwójnie .

Celem uniknięcia nieporozumień związanych z podejmowanymi decyzjami

Zarząd BLF winien opracować przed rozpoczęciem rozgrywek szczegółowy

wykaz przewinień i związanych z tym sankcji.

 

 

7. Od decyzji Zarządu przysługuje odwołanie do organizatora rozgrywek, którego reprezentuje Zarząd REKORD S.S.A.

 

 

- rozstrzyga zgłaszane przez drużyny protesty dotyczące przebiegu meczu i ich wyników, może weryfikować wyniki spotkań lub nakazać ich ponowne rozegranie,

- udziela na wniosek sędziów, po przeprowadzeniu dochodzenia , kary dyscyplinarne na zawodników (kara ostrzeżenia, nagany, odsunięcia od gry w określonej ilości spotkań, wykluczenia z rozgrywek),

- nakłada kary na drużyny, które popełniły wykroczenie łamiąc regulamin rozgrywek BLF ( ostrzeżenie, powtórzenie meczu, ukaranie walkowerem, wykluczenie drużyny z rozgrywek).

- rozpatruje wnioski drużyn dotyczące przejść zawodników itp.

- wnioskuje do zgromadzenia o zmiany w regulaminie rozgrywek.

TP

powrót

Treść komentarza:

Login:

Hasło:

Aby móc dodawać komentarze musisz posiadać konto:załóż konto